Klantpsychologie

Slimmer klantpsychologie benutten in ’t koopproces

 

De mens (ja, juist ook als deze hoog opgeleid is) ziet zichzelf bij voorkeur als een rationeel wezen. Hersenwetenschappers stellen echter dat wij 95% of meer van onze beslissingen vanuit het onbewuste nemen. Op de automatische piloot, of gedreven door emotie en instinct. Waarom zou dat in zakelijke koopprocessen heel anders zijn?

Natuurlijk is in B2B sprake van besluitvorming over een langere periode, door een aantal betrokken collega’s. Tegelijkertijd is het aantal momenten van werkelijk (digitaal) contact met prospect en klant relatief beperkt. En is het zaak om te komen tot het optimaal beïnvloeden van klik- en download gedrag.

Rationele klant bestaat niet in B2B

DutchmarQ beschikt over praktische, snel toepasbare inzichten in de beste manieren om invloed uit te oefenen in het koopproces. Kleine details maken vaak – aantoonbaar – het verschil bij het ontwerpen van content die tot conversie leidt.

DutchmarQ opdrachtgevers hebben daarnaast toegang tot bewezen en betaalbare methoden in neuromarketing om content vooraf (!) te testen op effectiviteit. Met een veel beter rendement en een enorme reductie van verspilling. Aangevuld met bewezen tools om het bereik van een campagne zo (kosten)effectief te laten zijn.

Lees in deze blogposts meer over de waarde van (online) klantpsychologie in B2B.

Meer weten over het toepassen van psychologie op de zakelijke klant in de hele ‘customer journey’? Lees Br@inbound Marketing.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *