De 3 Cs van Sales Enablement: meer succes voor het B2B salesteam

De definitie van sales enablement bij commercieel directeuren en salesmanagers staat zeker in het Nederlands taalgebied niet vast. Zelf heb ik op Ensie deze omschrijving voor sales enablement geplaatst, maar die doet er eigenlijk niet toe. Voor ervaren sales professionals

Lees verder

The Perfect Fit met Max Wildschut: onbewuste (koop)beslissingen

Een frisse blik. Buiten de bekende kaders komen. Openstaan voor het onverwachte. Drie wezenlijke elementen die iedereen regelmatig zou moeten ‘organiseren’. In de week dat ook de NIMA Marketing Day plaatsvond koos ik daarom niet dat gezelschap van 1500 marketeers en

Lees verder

5 stappen voor Sales om de opdracht in B2B wel te winnen

Het regelmatig winnen van een opdracht in B2B is niet voor elke accountmanager even vanzelfsprekend. B2B sales wordt steeds meer wetenschap, maar is ook geen ‘rocket science’. Als verkopers, accountmanagers en salesmanagers een slim proces gebruiken, dan wordt het selecteren, kwalificeren

Lees verder
lead-forensics-blog

Wie bezoeken jullie B2B website?! Doe forensisch onderzoek

Gemiddeld blijft 98% van alle bezoekers aan jullie website anoniem, herkenbaar? Slechts zo’n 2% converteert in een lead door een download van een e-book, inschrijving op een webinar of aanmelding op een nieuwsbrief. Wie zijn die andere bezoekers?! Een in-house

Lees verder

Salesforce Einstein: slimmer B2B sales?

Op dezelfde zonnige voorjaarsdag waren salesprofessionals van de Sales Management Associatie bijeen in Noordwijk, en zette Salesforce haar Worldtour tent op in de RAI. Omdat uw verslaggever ook maar 24 uur in een dag heeft en zijn footprint probeert te

Lees verder