Paul Hassels Mönning


In ’t kort

Paul is salesgerichte B2B strateeg, programmamanager, auteur en keynotespreker. Als oprichter van DutchmarQ brengt hij ruim 23 jaar (inter)nationale werkervaring in marketing, sales en ICT zorgt hij graag voor meer commercieel succes van B2B bedrijven. Dit doet hij samen met een netwerk DutchmarQ partners bestaande uit senior specialisten en partijen.

Zijn favoriete rollen:

  • Commercieel, digitaal strateeg
  • Programmamanager
  • Trainer/ facilitator & spreker

Met DutchmarQ richt Paul zich op bedrijven in ICT/ High Tech, professionele dienstverlening en Energie/Duurzaamheid. Bedrijven en organisaties in B2B die de wereld duurzamer maken hebben daarbij zijn voorkeur.

 


Loopbaan

Na het afronden van een studie bedrijfskunde (Rijksuniversiteit Groningen, 1993) en een MBA-deelcertificaat (Warwick University, 1993) werkte Paul voor de volgende werkgevers, voor het starten van DutchmarQ:

  • DutchmarQ (managing partner, 2010 – tot ’t moment dat je dit leest…)
  • Fujitsu (marketingdirecteur, 2008 – 2010)
  • Capgemini (bidmanager, projectmanager, programmamanager, 2000 – 2007)
  • Quintop Management Consultants (projectmanager, IT consultant, 1997 – 1999)
  • Hollandsche Betongroep (projectleider, 1993 – 1996)

LinkedIn logo


Persoonlijke missie en kernwaarden

‘Een leven lang leren en inspireren’ is Paul Hassels Monning’s persoonlijke missie. Dat motto is uiteraard tweezijdig bedoeld; via zelfontwikkeling juist ook anderen helpen en inspireren. Zijn belangrijkste persoonlijke waarden zijn:

  • duurzame groei
  • innovatie
  • presteren
  • alert
  • humor

Zijn 3 favoriete persoonlijke uitspraken zijn:

  • ‘the devil is in the details’
  • gras groeit niet harder als je eraan trekt’ 
  • ‘1 enthousiaste opdrachtgever is meer waard dan 10 onverschillige debiteuren’.


Delen van kennis & inzichten

In november 2013 verscheen Paul’s managementboek: Br@inbound Marketing, Nieuwe online verkoopstrategieën in B2B. Lees hier de recensies, bekijk de korte video of scan door de presentatie.

Brainbound Marketing, Paul Hassels Monning


Auteur en blogger:

Spreker en trainer:

  • Beeckestijn Business School (B2B Digital Marketing, Customer Centric Selling in B2B)
  • Hogeschool van Amsterdam
  • NIMA
  • Nyenrode University
  • UBS/ Utrecht Business School (Content Marketing, Inbound Marketing en Marketingautomatisering, BD & Sustainability)
  • Studytube (e-learning): ‘meer leads & betere business met inbound marketing & sales’.
  • Speakers Academy: informeer hier naar Paul’s beschikbaarheid voor een lezing of keynote

 



Kennismaken
Dat kan virtueel 24/7: via twitter: @phasselsmonning, of Google+. Of op andere sociale netwerken; zie paulhasselsmonning.nl.

Voor een eerste, telefonische of persoonlijke kennismaking maakt Paul graag tijd en ruimte. En helpt hij graag jullie belangrijkste commerciële prioriteiten en kansen vrijblijvend op een rij te zetten inclusief de kansen en randvoorwaarden met inbound marketing & sales. Met open vizier en objectief, dus zonder het wc-eend syndroom.

 

Neem contact op voor een kennismaking, kop koffie (thee mag ook!), of om Paul te boeken als spreker.