Digital Business Case

Moderne salesstrategie & aanpak in B2B

Traditionele sales werkt niet meer. Coldcalling, zoveel mogelijk kopjes koffie drinken en het uitbrengen van standaard offertes kosten vooral veel energie, tijd en frustratie. Klanten en prospects zijn steeds beter geïnformeerd en eisen een compleet andere benadering van die partijen waarmee ze zaken willen doen.

Moderne sales stelt de klant maximaal centraal. En maakt daarbij slim gebruik van online en offline kansen, content en salestechnologie in de gehele klantreis. DutchmarQ helpt je om te komen tot een moderne aanpak in B2B sales. Met oog voor zowel de quick wins als effect op langere termijn.

Jullie staan open voor de kansen die moderne sales via bijvoorbeeld de inzet van content en inbound sales bieden. Daarbij willen jullie graag een goed inzicht in de kansen en randvoorwaarden. Denk daarbij aan:

  • inzicht in zowel de verwachte quick wins als de business voordelen op middellange termijn, en een business case
  • de impact die de introductie van een moderne sales aanpak heeft op de interne organisatie, medewerkers en middelen zoals content en budget.


DutchmarQ hanteert een beproefde methodiek voor het in kaart brengen van jullie business case en commerciële kansen. Hierbij wordt uitgegaan van ondermeer historische conversiecijfers en kengetallen vanuit jullie branche en concurrenten. Jullie commerciële prioriteit is daarbij het vertrekpunt: ligt jullie accent op het vergroten van bereik, het genereren van meer of betere leads, meer conversie naar sales of een beter klantbehoud?

Tegelijk vindt een inschatting plaats van de belangrijkste informatiebehoefte van jullie prospects en klanten. Dat gebeurt per stap in hun koopreis. Daarbij vindt een evaluatie plaats welke informatie en content al beschikbaar is of gemaakt moet worden. En wat de beste manier is om die content gericht en tegen minimale kosten onder de aandacht te brengen van jullie ideale prospects en klanten.

DutchmarQ begeleidt daarna desgewenst jullie marketing & salesteam met:

  • gerichte training of workshops,
  • advies en hands-on hulp bij de realisatie van jullie sales content en de inzet van salestools
  • of (interim) programmamanagement bij het uitvoeren van een succesvolle B2B salescampagne.

Visit-all-sources-Graph-HubSpot
Speelt jullie website en de inzet van social selling een belangrijke rol bij jullie doelstelling in het verkrijgen van meer bezoekers en aanvragen? Of hebben jullie als ambitie geformuleerd om nu wel meer rendement met jullie online kanaal te bereiken? DutchmarQ helpt jullie als kennisleider in IT/Tech, Services of Sustainability graag met het inventariseren en verzilveren van de kansen en business case.

Een digitale business case als onderdeel van jullie commerciële groeistrategie biedt een prima vertrekpunt voor verbeteringen in bereik, leads en conversie naar sales. Door regelmatig te meten welke kanalen en instrumenten welke bijdrage leveren is tijdige en effectieve bijsturing goed mogelijk.

Meer weten over de kansen met een moderne salesstrategie & aanpak voor jullie business?