Hoofdstuk 3 uit Brainbound Marketing

Het boek Brainbound Marketing, nieuwe online verkoopstrategieën in B2B kwam eind 2013 uit en is voor de meeste B2B spelers nog even actueel (en vaak noodzaak!). Ik schreef het omdat veel B2B bedrijven en hun commercieel directeuren vaak liever een vers blik accountmanagers opentrekken dan de kansen van het digitale kanaal echt omarmen.

De titel ‘Brainbound Marketing’ vond ik al mooi voordat mijn uitgever Van Duuren enthousiast was over een proefhoofdstuk. Met die titel heb ik later een soort haat/liefde-verhouding ontwikkeld. Je moet de titel namelijk vaak wel even uitleggen. De combinatie van inbound en ‘brain’ (ofwel klantpsychologie) is natuurlijk niet voor iedereen duidelijk.

De kernboodschap van Brainbound Marketing is eenvoudig: digitaal en persoonlijk is de beste strategie voor B2B spelers die willen groeien en overleven. Hoofdstuk 3 gaat daar dieper op in. Achteraf had ik het boek misschien beter zo kunnen noemen…

Je kunt het derde hoofdstuk hier downloaden (geen zorgen, je hoeft niet eens je email adres of naam achter te laten). Wel ben ik razend benieuwd naar je reactie of vraag. Die mag je via twitter @phasselsmonning of @dutchmarq stellen of uiteraard via een kort berichtje hier.

PS nieuwsgierig geworden naar het hele boek? Deze is nog (in limited edition) verkrijgbaar via Managementboek.