Klantreis in b2b

Goed bedoeld, slecht getimed…wat maakt (of breekt) de klantervaring?!

Afgelopen vrijdag viel m’n oog op 2 goed bedoelde mededelingen. Ik had m’n laptop uitgedaan, mijn telefoon thuisgelaten en stond in de ‘weekend stand’. Tijd om m’n jongste zoon’s verjaardag te vieren. Aangekomen bij een plaatselijk restaurantje stond ‘ie daar. 

Lees verder
Dichtbij

Rabobank na ‘Libor’: dichterbij de (zakelijke) klant?!

‘Dichterbij de klant’ is voor elke B2B speler een must, maar geldt in het bijzonder voor banken en verzekeraars. De Rabobank leek relatief immuun door de kredietcrisis te zeilen, maar kwam eind 2013 alsnog in zwaar weer door de Libor-affaire.

Lees verder
Korting

Geef nooit korting! (maar als je ‘t toch doet, denk dan hieraan)

Korting geven betekent meestal dat je een verkoopprobleem hebt. Auteur Jos Burgers raadt dan ook aan om nooit korting te geven. En als je korting geeft, om daar in ieder geval iets tegenover te stellen. Bijvoorbeeld andere voorwaarden, of een

Lees verder
Digitaliseren of sterven CEO Software AG Streibich

Alleen de digitale onderneming overleeft

De CEO van Software AG Karl-Heinz Streibich wint er geen doekjes om: alleen die bedrijven die effectief en tijdig digitaliseren, overleven. The Digital Enterprise heeft volgens Streibich zowel betrekking op de wijze waarop bedrijven bereikbaar zijn en de conversatie aangaan

Lees verder
HubSpot en reclame

HubSpot: af en toe ouderwets reclame maken mag best…

Verrassend vond ik het om de afgelopen dagen reclame te zien opduiken op nu.nl over en van HubSpot. Was HubSpot van zijn geloof gevallen of was hier iets anders aan de hand? De oprichters van HubSpot, Dharmesh Shah en Brian

Lees verder