Paul Hassels Mönning


In ’t kort

Paul is commercieel strateeg in B2B en oprichter van DutchmarQ. Met ruim 23 jaar (inter)nationale werkervaring in marketing, sales en ICT en een netwerk van DutchmarQ partners zorgt hij graag voor een boost in het commercieel succes van veelbelovende kennisleiders in business-to-business.

Met DutchmarQ richt Paul zich op bedrijven in ICT, professionele dienstverlening en duurzaamheid. Bedrijven en organisaties in B2B die de wereld slimmer, gezonder of duurzamer maken hebben daarbij de voorkeur.

 

DOORN Paul Hassels Monning van het bedrijf Dutchmarq. 26-08-2015. Magenta magazine.


Loopbaan

Na het afronden van een studie bedrijfskunde (Rijksuniversiteit Groningen, 1993) en een MBA-deelcertificaat (Warwick University, 1993) werkte Paul voor de volgende werkgevers, voor het starten van DutchmarQ:

  • DutchmarQ (managing partner, 2010 – tot ’t moment dat je dit leest…)
  • Fujitsu (marketingdirecteur, 2008 – 2010)
  • Capgemini (bidmanager, projectmanager, programmamanager, 2000 – 2007)
  • Quintop Management Consultants (projectmanager, IT consultant, 1997 – 1999)
  • Hollandsche Betongroep (projectleider, 1993 – 1996)

LinkedIn logo


Persoonlijke missie en kernwaarden

‘Een leven lang leren en inspireren’ is Paul Hassels Monning’s persoonlijke missie. Dat motto is uiteraard tweezijdig bedoeld; via zelfontwikkeling juist ook anderen helpen en inspireren. Zijn belangrijkste persoonlijke waarden zijn (in willekeurige volgorde):

  • duurzame groei
  • innovatie
  • presteren
  • alert
  • humor

Zijn 3 favoriete persoonlijke uitspraken zijn:

  • ‘the devil is in the details’
  • gras groeit niet harder als je eraan trekt’ 
  • ‘1 enthousiaste opdrachtgever is meer waard dan 10 onverschillige debiteuren’.


Delen van kennis & inzichten

In november 2013 verscheen Paul’s managementboek: Br@inbound Marketing, Nieuwe online verkoopstrategieën in B2B. Lees hier de recensies, bekijk de korte video of scan door de presentatie.

Brainbound Marketing, Paul Hassels Monning


Auteur en blogger:

Spreker en trainer:

  • Beeckestijn Business School (B2B Digital Marketing, Customer Centric Selling in B2B)
  • Hogeschool van Amsterdam
  • NIMA
  • Nyenrode University
  • UBS/ Utrecht Business School (Content Marketing, Inbound Marketing en Marketingautomatisering, BD & Sustainability)
  • Studytube (e-learning): ‘meer leads & betere business met inbound marketing & sales’.


‘Zwemdiploma’s’ en andere certificaten

Tijdens zijn rol als marketing directeur voltooide Paul ondermeer een training Klantwaardemanagement (CIC/RuG). Als gecertificeerd engagement manager (Capgemini) en Prince2 Practitioner heeft Paul daarnaast bewezen niet alleen over de formele papieren als projectmanager te beschikken, maar deze vaardigheden ook in de praktijk te hebben doorontwikkeld.

Hij is daarnaast gecertificeerd inbound & HubSpot gecertificeerd digital marketeer en beschikt over een groeiende kennis van Marketo (training tot Marketo Certified Expert (MCE)) als alternatief in marketing automatisering. Juist om klanten technologie-onafhankelijk te kunnen helpen.


Kennismaken
Dat kan virtueel 24/7: via twitter: @phasselsmonning, of Google+. Of op andere sociale netwerken; zie paulhasselsmonning.nl.

Voor een eerste, telefonische of persoonlijke kennismaking maakt Paul graag tijd en ruimte. En helpt hij graag jullie belangrijkste commerciële prioriteiten en kansen vrijblijvend op een rij te zetten inclusief de kansen en randvoorwaarden met inbound marketing & sales. Met open vizier en objectief, dus zonder het wc-eend syndroom.

 

Neem contact op voor een kennismaking, kop koffie (thee mag ook), of om Paul te boeken als spreker.