Wat is DutchmarQ?

DutchmarQ helpt B2B bedrijven te komen tot commerciële groei dankzij bewezen oplossingen en een netwerk van senior professionals & partners. DutchmarQ realiseert impact door het opstellen van een commerciële groeistrategie, programmamanagement en training B2B inbound marketing & sales.

We helpen de beste B2B bedrijven om te groeien en het verschil te maken in hun markt. Met een uniek perspectief: de mix van content, commercie en klantpsychologie levert B2B kennisleiders de beste basis om het verschil te (blijven) maken.

We helpen met praktische oplossingen voor sales directeuren, directeur/eigenaren en marketing managers zoals jijzelf in B2B bedrijven die worstelen met deze vragen:

  • Wat kan digitale marketing & sales opbrengen voor onze business, en hoe dit effectief te implementeren in de organisatie?
  • Hoe voldoende en doorlopend, hoogwaardige leads via internet te genereren met gegarandeerde ROI?
  • Hoe kan Marketing betere leads aan Sales aanleveren met zo groot mogelijke conversie in klantopdrachten, met gegarandeerde ROI?
  • Hoe kunnen mijn mensen meer doen per werkdag of werkweek en vooral: hoe realiseren ze meer impact met nieuwe, digitale sales en marketing?
  • Hoe zorgen we ervoor dat onze commerciële planmatig en effectief wordt gerealiseerd?

DutchmarQ helpt B2B kennisleiders om met digitale marketing & sales wél (of nog beter) het verschil maken.

DutchmarQ helpt zakelijke kennisleiders (‘thoughtleaders’) via een uitgekiende content strategie én uitvoering aan een meer structurele instroom aan kwalitatief goede leads een hogere conversie door Marketing én Sales. Met oog voor resultaat op de korte en langere termijn, praktisch advies en effectieve borging in de organisatie.

Visie

DutchmarQ gelooft in het benutten van de kracht van content, data-gedreven commercie en klantpsychologie om kennismerken die het verschil kunnen maken ook daartoe in staat te stellen. Nieuwe marketing en sales gaat uit van ‘pull’ boven ‘push’, van content en advies-op-maat boven reclame en billboards.

Technologie is daarbij niet leidend, wel faciliterend. Business blijft ook in de 21e eeuw in essentie mensenwerk. Het optimaal – ‘op-afstand’ – begrijpen en benutten van klantbehoeften bepaalt steeds meer groei en overleven, ook in de zakelijke markt. De ‘brandstof’ in business-to-business succes: relevante content.

Het koopproces in B2B verandert razendsnel

Uit onderzoek (SiriusDecisions, MarketingSherpa) blijkt dat prospects en klanten anno nu meer dan de helft van hun koopproces – in sommige markten zelfs 70%! – helemaal zelfstandig afleggen.

Het internet, sociale netwerken en contacten met collega’s en vakgenoten leveren bij het zoeken naar mogelijke oplossingen vaak al veel bruikbare informatie op. Moet je daarom in de laatste 30% van hun koopreis nog harder gaan duwen? Of al eerder digitaal in contact komen, en stap-voor-stap vertrouwen verdienen?

Business drive

De oude manier van marketing en sales werkt niet meer. En leidt te vaak tot een enorme verspilling in het commercieel proces en in transactie-gedreven, kortstondige business relaties. Dat is best vermakelijk in een film uit 1992, maar is echt niet meer van nu.

DutchmarQ is opgericht vanuit de drive om nieuwe marketing echt te laten werken in business-to-business. Vanuit de gedrevenheid om DutchmarQ klanten beter te laten groeien. En zo een bijdrage te leveren aan B2B kennismerken die de wereld ’n beetje beter, duurzamer of slimmer willen maken.

Visit-all-sources-Graph-HubSpot

Aandacht voor business én IT

DutchmarQ gelooft in het allereerst slim organiseren van de interne organisatie en teamwerk. In duidelijke werkafspraken tussen Marketing en Sales, een meetbaar commercieel proces en duidelijke doelstellingen. En met een duidelijke positionering, herkenbaar verhaal en voor prospects en klanten bruikbare content. Alleen dan is nieuwe technologie zoals marketing automatisering van waarde.

DutchmarQ helpt B2B spelers die het verschil willen maken met het invullen van:

  • slimme commerciële strategie, met oog voor offline en online kansen
  • het realiseren van die strategie via praktisch programmamanagement of interim management 
  • de juiste vaardigheden en houding bij het sales- en marketingteam.

DutchmarQ als jullie business partner

In diverse rollen: als strateeg, sparring partner, coach, projectmanager of workshop facilitator. Maar ook bij het bedenken van effectieve content concepten, het aansturen van lead generatie programma’s of het objectief beoordelen van de juiste oplossing in marketing automatisering en het implementeren daarvan.

DutchmarQ is graag jullie objectieve partner die niet alleen de spiegel voorhoudt maar graag samen met jullie aan de slag gaat om jullie business te laten groeien met rendement. Lees hier wat klanten over DutchmarQ zeggen.

DutchmarQ diensten stellen B2B kennisleiders in staat om commercieel succesvoller te zijn. Met meetbare resultaten om het verschil te bewijzen. Vandaar onze claim: new marketing. proven in B2B.

Paul Hassels Mönning

DutchmarQ werd eind 2009 opgericht door Paul Hassels Mönning. Paul brengt ruim 22 jaar ervaring op het snijvlak van B2B marketing, sales en IT. In diverse rollen zoals project- & programmamanager en marketing directeur bij bedrijven als Capgemini, Philips en Fujitsu. Meer over Paul.

Netwerk organisatie: inbound B2B marketing

DutchmarQ is gespecialiseerd in B2B nieuwe sales & marketing: minimale overhead voor onze opdrachtgevers en maximale waarde dankzij een netwerk van door de wol geverfde, ervaren commerciële professionals. Lees hier meer over DutchmarQ business partners.

Nieuwsgierig? Bel of email DutchmarQ voor een kennismaking