Digital Marketing

Meer, betere leads genereren

Jullie geboekte omzet blijft sterk achter bij jullie ambitie. En dat gebeurt niet voor het eerst, dit kwartaal. De noodzaak is er daarom om (veel) meer en vooral betere leads te genereren. Als het even kan nog betaalbaar ook, dus ook via internet. Met de ambitie om die zo succesvol mogelijk om te zetten in enthousiaste klanten.

Marketing dient voldoende, gekwalificeerde leads te genereren om de funnel met business kansen gezond te houden. Sales op zijn beurt moet – voorzien van de juiste klant ‘intelligence’- die prospects en klanten aandacht geven die er op dit moment vooral ‘toe doen.

Het aanboren en opvolgen van nieuwe sales leads dient daarbij zo efficiënt mogelijk te gebeuren, dankzij bijvoorbeeld het inzetten van nieuwe media zoals sociale media, content marketing naast meer traditionele middelen zoals PR.

Het koopproces (‘buyer journey’) is in eigenlijk elke B2B markt radicaal veranderd. Klanten en prospects beschikken over een tsunami aan informatie en kennis dankzij ondermeer internet en sociale netwerken. Zij zijn daarom vaak beter geïnformeerd dan menig account executive. Dit vraagt om minder ‘push’ en de juiste dosis geduld en verleidingskracht-op-afstand.

HubSpot attract convert close delight proces in b2b
De gerichte inzet van zogenaamde ‘owned media’ en ‘earned media’ zoals de eigen website, sociale media, bloggen en content die aansluit bij elke fase van het koopproces betalen zich in B2B vaak al na enkele maanden uit.

En levert – zeker in combinatie met het juist kwalificeren en opwarmen van deze leads via ‘lead nurturing’ – zeker op middellange termijn een meer constante stroom van bezoekers en gerichte leads dan via reclame, beurzen, congressen en ‘outbound’ campagnes.

Jullie willen daarbij de opgebouwde bekendheid in de markt verzilveren door zoveel mogelijk verkeer en (online) onderzoek door prospects te converteren in relevante, inbound leads. Marketing Qualified Leads (MQLs) om op te volgen door de verkoopbinnendienst (inside sales) en sales teams tot nieuwe opdrachten.

 

Meer weten over de kansen van moderne, inbound marketing & sales voor jullie als B2B kennisbedrijf? Vraag een (kosteloze) inbound verkenning aan.