Bekendheid

Meer bekendheid in jullie B2B markt

Hoe goed jullie product, dienst of oplossing ook, zonder voldoende en vooral de juiste (!) bekendheid in de markt is alle inspanning bij het bedenken, ontwerpen en creëren ervan vergeefs.

Het ontbreekt jullie echter aan de middelen van veel grotere bedrijven zoals een HP, DSM of Randstad om aandacht en naamsbekendheid te ‘kopen’. En eigenlijk bouw je liever op een eigen, persoonlijke manier aan naamsbekendheid en ‘pull’ unieke kennisleider in jullie IT, Technology of Services markt.

Het bouwen aan bekendheid voor jullie organisatie, professionals, oplossingen en producten is begin 21e eeuw vooral een zaak van van mond-tot-mond reclame. Van een duidelijk, eigen verhaal. En strategische keuzes wat jullie als bedrijf niet-kopieerbaar maakt in jullie markt.

Dat levert echte ‘buzz’ en verdiende aandacht binnen jullie doelgroepen op. Waarbij mensen jullie diensten, oplossingen en experts niet alleen online en offline weten te vinden. Maar ook zo weten te waarderen dat ze dat verhaal graag doorgeven.

Zaak om allereerst jullie verhaal scherp(er) te krijgen. En daarna concreet invulling te geven aan zowel jullie strategie als een praktische aanpak. Denk daarbij aan de kansen die content marketing, PR, sociale media, events en beurzen bieden.

Die uitvoering dient concreet gemaakt te worden:

  • via het in kaart brengen van buyer persona’s,
  • met een content concept en content & PR plan die aansluiten op de behoeften van de prospect
  • met de juiste expertise en competenties in huis (of uitbesteed)
  • via de juiste mix van middelen en kanalen aansluitend op jullie commerciële prioriteiten
  • en last but not least: met content die het klantinstinct optimaal prikkelt om door te lezen. En om deze te delen met collega’s, vrienden of vakgenoten.

Bekendheid kan ook ‘gekocht’ worden via de inzet van (online) reclame zoals Google adwords, LinkedIn ads of facebook advertenties. De voordelen hiervan qua relatief groot bereik – gekocht op korte termijn – dienen afgewogen te worden tegen de nadelen: het is betaalde reclame, krijgt minder aandacht van prospects, en een relatief lagere CTR of doorklikratio. Bovendien is reclame vluchtig terwijl eigen content over een langere periode effectief is.

Eens sparren over jullie vragen en de kansen voor slimme exposure voor jullie oplossingen, mensen en bedrijf?