Sales helpen aan betere winkans

Marketing en Sales zijn lang niet overal de beste vrienden. Sales is erbij gebaat om zo goed mogelijk gekwalificeerde leads op te kunnen volgen. Marketing leads dienen zo effectief en efficient mogelijk omgezet te worden in Sales Qualified Leads (SQLs) en daarna in opdrachten.

Dat begint met goede afspraken over het commercieel proces, duidelijke definities wat een gekwalificeerde lead is, en wat de taken en verantwoordelijkheden zijn van marketing, de binnendienst (‘inside sales’) en sales. En is uiteraard afhankelijk van sturing op de juiste resultaten.

Nieuwe technologie stelt Sales daarbij steeds slimmer in staat om succesvol te zijn. Oplossingen in marketingautomatisering en social selling zorgen voor het opbouwen van een zo compleet mogelijk profiel per contactpersoon van de klant of prospect.

Dat inzicht biedt B2B kennisleiders de kans om de juiste content ‘uit te serveren’ per individuele contactpersoon. Die content bestaat ondermeer uit slim ontworpen demo’s, presentaties, webinars, referenties en case studies. Ook de juiste sales ‘assets’ zoals scripts, presentaties en playbooks zijn cruciaal om jullie afdeling Verkoop te helpen kansen om te zetten in opdrachten. En door de inzet van lead nurturing prospects om te zetten in klanten.

Sales Enablement wint daarmee aan belang via de combinatie van:

  • de juiste sales vaardigheden,
  • content in de vorm van materialen te gebruiken door het Salesteam en door prospects of bestaande klanten
  • en een helder commercieel proces in de samenwerking tussen marketing en sales.

Meer weten hoe jullie winkans te vergroten?

VRAAG NU EEN STRATEGIESESSIE AAN.