Digitaal zakendoen in B2B, waarom?!

Groei is ook voor kennisintensieve bedrijven in Business to Business (B2B) niet langer vanzelfsprekend. Klant budgetten zijn krap en ook jullie eigen marketing- en salesbudget staat onder druk. Commerciële doelstellingen voor groei in omzet en winst blijven daarbij (meestal) ambitieus.

Traditionele sales en marketing werken niet langer in B2B. Het verkopen van complexe producten en diensten in business-to-business draait niet meer om met zoveel mogelijk reclame op te vallen in jullie markt. Of om het op pad sturen van jullie sales team voor een kopje koffie bij de top 10 prospects en klanten.

70-procent-klantreis

Klanten zijn kritischer dan ooit en informeren zichzelf steeds meer online, via sociale netwerken of vakgenoten. Prospects hebben soms tot 70% (!) van hun koopreis al voltooid voordat ze openstaan voor contact met iemand van Sales. Harder ‘duwen’ in dat laatste deel van het koopproces heeft dus geen zin.

In B2B is het zaak zo vroeg mogelijk, digitaal in contact te komen met prospects, en stap-voor-stap vertrouwen te verdienen in de hele klantreis.

De inzet van de juiste content in het hele koopproces van prospects en klanten helpt B2B bedrijven om beter ‘op afstand’ in contact te komen met zowel veelbelovende prospects als ‘in touch’ te blijven met waardevolle klanten. Succesvol verkopen gaat immers steeds minder uit van outbound (‘push’) en steeds meer van inbound (‘pull’).

Digitale oplossingen in marketing & sales helpen jullie om met minder inspanning en budget te komen tot betere resultaten.

Is offline daarmee ‘off-the-agenda’? Nee, natuurlijk niet. Het gaat om de slimste combinatie van offline en online. Om de mix van op afstand en face-to-face zakendoen in zakelijke markten.

 

Wat is jullie business prioriteit in B2B?

 

Bekendheid Bekendheid verdienen als kennisleider in jullie B2B markt
Digital Marketing Meer & betere marketing & sales leads genereren 
Sales winkans Sales helpen de winkans & loyaliteit te vergroten