barchart

Programma- en interimmanagement

DutchmarQ helpt jullie met het succesvol uitvoeren van jullie commerciële groeistrategie via praktisch programmamanagement of interimmanagement.

Daarbij besteden we uiteraard aandacht aan ondermeer de volgende aspecten:

  • Wie zijn jullie belangrijkste doelgroepen en doelstellingen?
  • Hoe zien de belangrijkste buyer persona’s eruit; waarnaar zijn zij vooral op zoek en wat drijft hen?
  • Hoe goed sluiten verkoop- en koopproces op elkaar aan?
  • Welke quick wins in proces, bemensing, technologie en content zijn te behalen?
  • Hoe kunnen jullie komen tot een betere mix van outbound en inbound sales en marketing?
  • Welke randvoorwaarden moet je slim invullen om moderne marketing en sales duurzaam te laten werken voor jullie business?
  • Hoe leidt tijdelijk programmamanagement tot blijvende resultaten en een overdraagbare set aan inzichten en deliverables?

Een moderne aanpak in B2B Sales door bijvoorbeeld de inzet van content marketing en inbound sales stelt juist ook kennisintensieve B2B bedrijven beter in staat om hun commerciële doelen te behalen. Het voordeel daarvan is dat met relatief beperkte investeringen een hoog effect kan worden bereikt. Randvoorwaarden daarbij zijn wel zowel een langere termijn commitment als het (deels) vrijmaken van een of meerdere medewerkers (‘thoughtleaders’) en liefst ook het management.

Slimme inbound sales helpt jullie bedrijf om beter vindbaar te worden voor relevante doelgroepen in jullie markt. Da stelt jullie in staat om leiderschap in jullie industrie te claimen dankzij relevante informatie, expertise en content.

Inbound Sales in B2B gaat om het regelmatig, periodiek blijven delen van inhoudelijke antwoorden, inspiratie en jullie eigen verhaal via de website, blog, en relevante sociale netwerken.

De juiste content machine zorgt voor een beter, continu bereik naar prospects, klanten en andere belanghebbenden. Als basis voor het genereren van nieuwe leads. Maar ook in het verzilveren van opportunities door Sales. En bij het enthousiast maken en houden van bestaande klanten.

Inbound Sales & Marketing in B2B is – wanneer slim ontworpen en georganiseerd – vaak veel meer betaalbaar dan incidentele reclames in vakbladen, billboards of via online adverteren. En heeft alles te maken met het aanbieden van relevante content: zinvolle informatie en adviezen voor de juiste persoon, op het juiste moment en in het juiste formaat.

Slimmere verkoop in B2B combineert drie succesfactoren: de juiste content, in relevante context, met inhoud die het klantinstinct voldoende prikkelt om echte aandacht te krijgen. Daarbij ligt de meeste aandacht op eigen en verdiende content boven adverteren. Campagne-matig kan via SEA/adwords/LinkedIn ads relevante content nog gerichter aandacht krijgen van jullie doelgroep.

Het opzetten en optimaliseren van een meer eigentijdse manier van marketing en sales in B2B vergt overzicht, regie en doorzettingsvermogen. DutchmarQ helpt graag bij het realiseren van meer commerciële impact via programmamanagement of interimmanagement.

 

Koopproces & juiste informatie per stap

 

 
Neem vandaag nog contact op om jullie vraag of uitdaging in programmamanagement of interimmanagement voor te leggen.